Kindercoach? Krijg direct gratis toegang en ontdek ook de snelste & makkelijkste manier om de oorzaak van faalangst bij kinderen te ontdekken.
Klik hier!

Page content

Heeft jouw kind problemen met rekenen?

article content

Heeft jouw kind problemen met rekenen?

Kinderen in de leeftijd van ongeveer 7 tot 11 jaar leren vaak het beste als er concreet materiaal betrokken wordt bij een les of opdracht. Ik raad je aan bijvoorbeeld een echte taart te gebruiken als je wilt gaan werken met breuken! Dat is hartstikke leuk en ik denk dat het begrip breuken opeens veel duidelijker wordt voor de kinderen.

Vanaf 11 jaar is het voor de meeste kinderen mogelijk om zonder concreet materiaal abstracte problemen op te lossen. Het abstract-logische denken komt tot ontwikkeling. Vanaf nu kan er zonder taart gerekend worden met breuken 😉 .

Veel kinderen zijn erg nieuwsgierig en willen het waarom van iets weten. Ze zijn dol op dingen ‘onderzoeken’! Helaas is ons onderwijssysteem nog niet voldoende ingericht om deze manier van leren in het dagelijkse lesprogramma op te nemen. En dit tot groot verdriet van onze jonge onderzoekertjes..

Sommen

Ik ren rondjes op het plein
Ik moet zo weer naar binnen
Stil zitten en stil zijn
En opnieuw beginnen

Die vreselijke sommen
Ik snap er echt niets van
Ik denk heel vaak dat ik
Vast helemaal niets kan

De klas is stil, ik tel
Ik reken en probeer
Misschien snap ik het wel
Dat denk ik elke keer..

Het hele gedicht is opgenomen in de Helende gedichten Methode voor professionals.

Carola
Carola de Koning schrijft helende gedichten en boeken voor kinderen. Op deze manier combineert ze haar missie (kinderen helpen weer in zichzelf te gaan geloven), haar passie voor schrijven en de kennis, ervaringen en inzichten die ze heeft opgedaan als groepleerkracht, bijlesjuf, kindercoach. Daarnaast schrijft ze artikelen en verzorgt ze de social media voor Wijzer over de Basisschool.
Een berichtje vind ik hartstikke leuk!

Comment Section

0 reacties op “Heeft jouw kind problemen met rekenen?

Plaats een reactie


*